wp0_wp0_wp10_wp10_wp10_wp10_wp10_wp89d90efa_0f[1][1][1][1].jpg
wp0_wp0_wp10_wp10_wp793f3611[1][1].jpg
wp0_wp0_wp10_wp10_wp95a325ec[1][1].jpg
wp0_wp0_wp10_wp10_wp44e2fa27[1][1].jpg
wp0_wp9b7a5324_06[1].png
Wetenswaardigheden over de Ford Capri

Aandacht puntjes
wp0_wp0_wp10_wp10_wp302f3157[1][1].jpg
wp0_wp0_wp10_wp10_wpd60bcb80[1][1].jpg

Ford Capri 2300 GT

Uit 1970

Peter Reinhardt

In zijn

Mc Namara Racing Capri

wp0_wpd2502077_06[1].png
wp0_wp215b809f_06[1].png
wp0_wp891db293_06[1].png
wp0_wpf6242f44_06[1].png
wp0_wpf245b10c_06[1].png
wp0_wp215b809f_06[1]-1.png
wp0_wp496d42cc_06[1].png
wp0_wp215b809f_06[1]-2.png
wp0_wp215b809f_06[1]-3.png
wp0_wp850f9068_06[1].png
wp0_wpbd346950_06[1].png
wp0_wp03c350ec_06[1].png
wp0_wpbd076946_06[1].png
wp0_wp215b809f_06[1]-4.png
wp0_wp215b809f_06[1]-5.png
wp0_wp215b809f_06[1]-6.png
wp0_wp215b809f_06[1]-7.png
wp0_wp77132f24_06[1].png

*1975 maart De Ford Capri S (Midnight) in het Zwart op de Autoshow in Geneve in Zwitserland, voor de

Europese markt werden de 1.6 en de 2.3 V6 verkocht.

wp0_wp8941e9d3_06[1].png

*1975 maart Is de 1e en naar later bleek, de enige “special limited” van de Ford Capri gebouwd. Officieel

Genaamd ‘Midnight Hour” en beter bekend als de John Player Special (JPS) uitvoering, en alleen aangeduid als

De Ford Capri S in 1600 GT - 2000 GT - 3000 GT modellen. Er zijn er totaal 2003 stuks gebouwd, en de

productie stopte in juni 1975 (met dank aan Wim L. Krosenbrink).

wp0_wpbbd5ac20_06[1].png

*1977 augustus Van de Mercury Capri zijn er in America 513.449 stuks verkocht.

wp0_wp357dbc20_06[1].png

*1978 maart Start van de Ford Capri III met o.a. De 1300 - 1600 L - 1600 GL - 1600 S - 2000 GL -

2000 Ghia - 3000 S - 3000 Ghia (Engeland)

wp0_wp877892d3_06[1].png

*1981 januari De productie van de Ford Capri stond op 1.771.518 stuks (1969 - 1987)

wp0_wp357dbc20_06[1]-1.png

*1981 maart De Ford Capri 2.8i heeft zijn debuut op de Autoshow van Geneve in Zwitserland.

wp0_wp215b809f_06[1]-8.png

*1981 Werden 200 Ford Capri’s 2.8 T (2800 Turbo) ook wel de Werksturbo, geintroduceerd met 188 PK

wp0_wp215b809f_06[1]-9.png

*1984 Koste de Ford Dealer (i.v.m. Import BPM) de laatste nieuwprijs van de Ford Capri 2.8 FI Superinjectie

Van Fl. 44.214.-

wp0_wpf70a29b4_06[1].png

*1986 december Het einde van het jaar maar ook het einde voor de Ford Capri met als finale hoogtepunt

Ford Capri 280 met het chassis nummer *GG118896J, er zijn tot op heden 1.900.337 Ford Capri’s gebouwd.

wp0_wp892760d1_06[1].png

*1987 De laatste Ford Capri voor de verkoop in Engeland is de special edition 2.8i (Brooklands 280) hier van

zijn er maar 1038 van gemaakt.

wp0_wp877892d3_06[1]-1.png
wp0_wp6d16a76f_06[1].png

Er zijn diverse Ford Capri type’s op de markt gebracht, o.a. JPS - Laser - Injection - Ghia - Cameo - Cabaret

Cabaret II - Calypso - Brooklands - Tickford - en Crayford en met diverse type aanduiding.

Dit zou de echte nieuwe Ford Capri worden genaamd de Ford Visios.

                           of de Ford Evos.

wp0_wpf3a2fc34_06[1].png
wp0_wpf1d43a47_06[1].png

In de editie 2/9 van april 2008 van Autoweek nr. Een verhaal over de Ford Capri Club.

januari 1969 - januari 2009 de Ford Capri is 40 jaar oud.

mei 1995 - mei 2010 Ford Capri Club Noord Holland bestaat 15 jaar.

januari 2014 wegenbelasting betalen voor oldtimers die nog geen 40jaar oud zijn.

Mei 2015 Ford Capri Club Noord Holland bestaat 20 jaar.

Augustus 2016 verder als Vrienden van Ford Capri Club Noord Holland op internet.

16-17-18 juni 2017 de laatste meeting op het Enkhuizerzand in Enkhuizen (Chalets gebouwd)

 

* januari 1969 - De 1ste Ford Capri stond op de autoshow in Brussel België
* juli 1966 Start de concept van de Ford Capri.
* 1961 Ford Capri Consul Classic 315 en de Consul Capri Coupe 335 met een 1500 ccm verscheen op de markt en
Was in België geassembleerd met de stuur aan de linkerkant.
* februari 1969 de 1ste advertentie verscheen in Engeland en Europa van de Ford Capri 1300.
* november 1969 Officiële start van de productie van de Ford Capri 1300 - 1300 GT - 1600 en de1600 GT
In Engeland, en in Duitsland de 1300 - 1500 - 1700 GT en de 2000.
* maart 1969 Start van de productie van de Ford Capri V4 2000 GT in Engeland
* mei 1969 de Ford Capri 2300 GT krijgt in Duitsland een 62 liter tank.
* september 1969 start in Engeland de Ford Capri 3000 GT met een V6 Essex motor.
* oktober 1969 stond de Ford Capri 2300 GT op de Autoshow in Frankfurt (Duitsland)
* maart 1970 op de Autoshow in Geneve in Zwitserland kon men de Ford Capri 2600 bewonderen.
En in Engeland komt de Ford Capri 3000 E Luxery uit met een 3 ltr. Motor en als type aanduiding XLR GT.
wp92c1c1e7_0f.jpg
* Tussen 1970 en 1973 zijn er in Zuid Africa 500 Ford Carpri Perana’s gebouwd met een V8 motor, deze Ford
Capri won 12 van de 13 races tussen 1970 en 1973. De East African Safari Rally.
* April 1971 de 1ste kampioenschap van de Ford Capri RS  was in Salzburg in Oostenrijk.
* september 1971 werd in Engeland gestart met de productie van de Ford Capri 2000 GT Limited Edition.
* oktober 1971 stond er op de Earls Court Motor Show een echte Ford Capri Cabriolet de “Caprice”
* juni 1972 Het record van de meest gebouwde auto staat nu op naam van Ford Capri met 742.149 stuks.
Augustus 1973 in Cologne is de 1.000.000 ste Ford Capri geproduceerd en dat was de Ford Capri RS 2600.
* februari 1974 start de Ford Capri met de type II met een derde deur in Engeland dit zijn de 1300 L - 1600 L
1600 XL - 1600 GT en de SHOC voor de 2000 GT - 2000 Ghia - 3000 GT - 3000 Ghia.
In Duitsland van de 1300 X - 1300 XL - 1600 L - 1600 XL - 1600 GT - 2000 GT - 2300 Ghia
En de A 1300 GT voor export naar Frankrijk.
wpff478cd9_0f.jpg
*De Ford Capri werd gemaakt in Kõln - Saarlouis (Duitsland) Dagenham - Halewood - Langley (Engeland) Genk
(België) Na 70 jaar komen er geen Ford’s meer uit Dagenham (Engeland) waar meer dan 10 miljoen Ford’s zijn
geproduceerd en het begon met de model Y dat te koop was voor 100 pond. Daarna kwam de Cortina, de Capri,
de Zephyr, de Granada en de laatste jaren werden er alleen Fiësta’s grbouwd.
wpeaf7de0f_0f.jpg